top of page
Search

יש פתרון לטינטון

Updated: Nov 22, 2020

הטיניטוס, או בשמו העברי - טינטון, הוא צליל טורדני המורגש באוזניים שאין לו באמת מקור חיצוני. חשוב לדעת: אין מדובר רק במטרד זניח. במחקר שפורסם בשנת 2012 אשר בדק 32 בתי חולים ומרכזים רפואיים בעולם, התגלו הנתונים הבאים: יותר מ-61% מהסובלים מטיניטוס לוקים גם בחרדה, במתח ובעצבנות, והתוצאה היא פגיעה משמעותית באיכות החיים. רבים מהם סובלים גם מירידה בשמיעה או מהיפראקוזיס.

במחקר התברר כי לרוב החולים נאמר שמדובר בפגיעה בלתי הפיכה באוזן הפנימית, ושאין כל טיפול שיכול להקל על הסימפטומים הטורדניים, ועל כן עליהם ללמוד לחיות עם הבעיה. גישה שגויה זו, המקובלת עדיין על חלק מהרופאים, עלולה להביא לתסכול רב, ויתור ואף לעיתים להחמרה במצב.

מודל הטיפול בשיטת TRT - Tinnitus Retraining Therapy אשר פותח על ידי פרופסור פאוול ג'סטרבוף מאוניברסיטת קיימברידג' היוקרתית שבבריטניה, הינו הפתרון המוביל כיום בעולם. TRT מעניק תקווה חדשה לסובלים מטינטון, שכן מעל 84% מהמטופלים מגיעים לתוצאות טובות בתוך שנה עד שנה וחצי בממוצע. הטיפול אינו כרוך בפעולות חודרניות או התערבות כירורגית, ואינו מבוסס על מתן טיפול תרופתי פסיכיאטרי. על כן, אין לו תופעות לוואי, והוא אינו עלול להזיק.

השיטה משלבת בירור רפואי מעמיק, הגדרה ואיפיון של הטינטון ותוכנית טיפולית מותאמת באופן אישי. חלק מהמטופלים סובלים גם מלקות שמיעה, כך שיש צורך להתאים מכשירי שמיעה משולבים במכשירי TRTלטיפול בטיניטוס, ולפעמים יש רק צורך בהתאמת מכשירים בעלי יכולת הTRT, המגרה את עצב השמיעה על ידי השמעת צליל מיוחד המותאם למטופל.

במשך הטיפול המטופלים נדרשים להגיע אחת לתקופה לבדיקה וכיוון המכשיר, וזאת כדי למדוד את הצלחת הטיפול על פני פרק הזמן שעבר.

את הטיפול ניתן לקבל מידי מומחי "גל - מכשירי שמיעה", אשר עברו הכשרה מיוחדת לטיפול בטיניטוס בשיטת TRT באוניברסיטת קיימברידג', בגרמניה ובישראל. מומחים אלו הם גם משקמי שמיעה בהכשרתם, וזאת בשל העובדה כי 93% אחוז מהסובלים מטיניטוס סובלים גם מירידה בשמיעה, דבר המשפיע ישירות על הטיניטוס והופך אותו דומיננטי יותר.


חברת "גל מכשירי שמיעה" נוסדה כבר בראשית שנות ה-70 של המאה הקודמת בידי המהנדס הרפואי גבריאל רוט, ואשתו לאה - טכנאית מערכות אלקטרוניקה. מיום הקמתה, החברה מייבאת באופן בלעדי את טכנולוגיות השמיעה המתקדמות ביותר בעולם. מכשירי השמיעה של החברה מיוצרים בגרמניה תחת הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. בנוסף, החברה היא גם יבואנית בלעדית של ציוד רפואי דיאגנוסטי תוצרת איטליה לבתי חולים ולמרפאות.

לגל מכשירי שמיעה מחלקת פיתוח ומעבדת שמיעה משוכללת העומדת בתקן ISO 9001. לחברה 12 אזורי פעילות ברחבי הארץ, ומועסקים בה אנשי מקצוע מגוונים: קלינאי תקשורת מוסמכים, מהנדסי ציוד רפואי, טכנאים ומשקמי שמיעה מומחים. החברה היא גם ספקית מאושרת למוסדות חינוך רבים, קופות חולים, משרדי הביטחון והבריאות והביטוחים הפרטיים.

בזכות איכות השירות, הציוד החדיש ומקצועיות אנשי הצוות, חברת גל הפכה להיות אחת החברות המצליחות והמובילות בתחום השמיעה בישראל, ועשרות אלפי הלקוחות המרוצים יעידו על כך.

18 views0 comments
bottom of page